חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
🇮🇱 נרגשים לבשר שחזרנו לפעילות מלאה - יחד ננצח! 🇮🇱

מיגון – כל מה שרציתם לדעת ופחדתם לשאול

תוכן עניינים
רוצים ייעוץ חינם בנושא מיגון – כל מה שרציתם לדעת ופחדתם לשאול? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מיגון – כל מה שרציתם לדעת ופחדתם לשאול

מיגון ! – “עדיף להיזהר מאשר להצטער”  –

בדיוק כמו בעבודה , בדרכים ובחיי היום יום , גם בצבא , בשטח , בסדיר ובמילואים , חלה עלינו החובה שהגוף מטיל עלינו – והיא – לשמור על עצמנו ! – על זה נכתב בדם “עדיף להיזהר מאשר להצטער”
ציוד טקטי אינו מורכב מ-שפצורים בלבד-  אלא גם מאמצעי מיגון שהם למעשה – חלק בלתי נפרד ממנו !
את עזרי הבטיחות ואמצעי המיגון ניתן לחלק כמו כל דבר בצבא ל -3, וכל קטגוריה חשובה וקריטית בפני עצמה (כמובן בהתאם לצרכים האישיים שלנו).

חלוקת אמצעי המיגון  :
1.      מיגון מציל חיים
2.      מיגון מונע פציעות
3.      מיגון הסוואתי ואישי

הבא ונתחיל בהסברים קצרים על קטגוריות המיגונים :,
מיגון מציל חיים :
המיגון הנ”ל הוא המיגון החשוב ביותר – הוא מיגון אשר מעניק לנו – המשתמשים בו , ביטחון מוגבר ועשוי במקרים רבים להציל את חיינו !  (כגון ירי ישיר , דקירות , ריקושטים , וכו’…)

מיגון מונע פציעות :
המיגון הנ”ל הוא חשוב לא פחות מקודמנו , מאחר ומיגון זה עשוי למנוע פציעות שכיחות שלעיתים עלולות להיות בלתי הפיכות (כגון פציעות ברכיים , מרפקים , עיניים , וכו’…)

מיגון פרופיל אישי :
המיגון הנ”ל אינו פחות חשוב מקודמיו , המיגון הזה למעשה יכול לשמור על הפרופיל שלנו ועל שמנו כאישיים חסויים (לדוגמא זיהוי פנינו בפעילות מבצעית ע”י גורם עוין)

מיגון מציל חיים – (כי חיים רק פעם אחת! )

ווסטים (כולל תא לפלטות קרמיות “קרמון”(

מי לא זוכר את האפודים של פעם ? החגורים או האפודים של שנת 73 במלחמת יום הכיפורים ? פעם האפוד היה אמצעי לאחסון ציוד ולא מעבר  לכך.
לפני שני עשורים – נכנס לצה”ל ה “ווסט” – הווסטים בדומה לאפודים מאפשרים למשתמשים בהם לאחסן ציוד רב כגון : מחסניות , רימונים , חפצים אישיים , מכשיר קשר וכו’..) אבל מעבר לכך בחלקו הפנימי קיימים תאים אשר מאפשרים הלבשה של פלטות קרמיות ממוגנות ירי , אותן פלטות הן אלו אשר עשויות להציל את חיינו במקרה של ירי , דקירה , ופגיעת נתזים.

כיום קיים ווסט כמעט לכל מטרה ולכל פק”ל , לדוגמא ווסט חובש , ווסט מטול , ווסט לוט”ר , ווסט מפקד , וכו’….
לא מעט מקרים עברו בהם חיילים ולוחמים במערך הביטחון ניצלו בזכות אותו ווסטים ממוגנים בפלטה קרמית.
אז מעבר לנוחות ? למה לא לשמור על החיים ?

מיגון מונע פציעות : (חלקי גוף לא קונים ביד-2)

בשטח , במהלך פעילות מבצעית , בזמן אימון , ובתרחישים רבים נוספים , הגוף שלנו חשוף למגוון רחב של פגיעות שונות ומגוונות , עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת לשמור על הגוף ולמנוע ממנוע להיפצע .

מלמעלה למטה ?!

עיניים –
העיניים הן מבין חלקי הגוף הרגישים ביותר , פגיעה קלה עלולה לגרום לנזק ואף לאיבוד הראיה , לכן עלינו לשמור עליהן ב 4 עיניים ! J
על משקפי מגן ושמש כבר שמעתם ?
משקפי מגן נגד ירי
קיים מגוון רחב מאד של משקפי מגן –  חשוב לשים לב שמשקף המגן עומד בתקן Z87 בכדי שנדע שהמשקף אכן ממגן – משקף ה ISAFE  לדוגמא , הינו משקף מבית CAA  , המשקף עומד בתקן Z87 , מגיע עם עדשות מתחלפות אשר מתאימות תנאי חוץ , תנאי תאורה נמוכים , גבוהים , מקומות סגורים וכו’… נוח , אופנתי ומתאים לפעילות שטח אגרסיבית , והכי חשוב… שומר עלינו !

כפות הידיים –
כפות הידיים חשופות לכל – חשופות לחיכוך , חתכים , כוויות , שברים , נקעים , ועוד…
כפפות טקטיות הן הפתרון !
כפפות טקטיות
כפפות אשר מלבד היותן ממגנות , גם משפרות את האחיזה בנשק ובעצמים נוספים וכמו כן מוסיפות מראה קרבי וייצוגי.

ברכיים ומרפקים –
רבים החיילים אשר נפצעים באזורים המפרקיים , ורבים החיילים אשר משתחררים מצה”ל ולאחר מספר שנים מרגישים כאבים חוזרים ונשנים בברכיים ובמרפקים , וזאת למה ? מכיוון שלא דאגו למיגון מונע פציעות !
בירכיות חברים… בירכיות ! , לא חשוב קליפס או סקוטש , העיקר למגן את הברכיים !
כיום הבירכיות הן מוצר חובה , מוצר אשר מקל על הלוחם בשטח , שומר על מפרקיו העדינים , ומשפר את יכולותיו בתנאים קשים.
הבירכיות נוחות מאד להלבשה וניתן להלביש ולהסיר אותן במהירות ובקלילות .
ברכיות ירי ג'ל בצבע שחור
חלק מסוגי הבירכיות מגיעות כערכה יחד עם מגניי מרפקים (מומלץ מאד).

מיגון פרופיל אישי – לכל שבת יש מוצאי שבת

יום אחד נסיים את שירות הסדיר … עוד מעט נסיים את הפעילות המבצעית במילואים , בקרוב המבצע או המלחמה יגמרו … ואז נחזור לביתנו כאשר החזה מתוח והראש זקוף , אבל פתאום נזכרנו במשהו… באחד מן המעצרים , באחת מהפעילויות המבצעיות שבהן השתתפנו שכחנו לכסות את פנינו במסכה – האם צילמו אותי ? האם יזהו אותי ברחוב ? האם אני או בני משפחתי חשופים לסכנה ? – את כל השאלות והתהיות האלו ניתן למנוע מלכתחילה , וכאן בא לידי ביטוח המיגון פרופיל אישי .

כיסוי פנים –
כיסוי פנים
המלצתנו היא במקרים בהם צריך ומאושר – לכבוש מסיכת פנים הידועה גם בשם מסכת טרור – מסיכת לייקרה אשר מסתירה את פניו של המשתמש ומשאירה את עיניו גלויות בלבד.
בכך אנחנו מונעים אפשרות של נקמות אישיות , הטרדות , וחשש.

–          אין באמור בכתבה זו משום חוות דעת משפטית או המלצה ואין בה כדי למצות את כל הסוגיות הנוגעות לנושא זה. אין בכתבה זו כדי להוות תחליף לייעוץ מקצועי אחר , ובכל מקרה יש להתייעץ עם גורם מקצועי ומוסמך בכל הקשור בכתוב. כתבה זו נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועדת לנשים וגברים כאחד.